Service Level Agreement

Het kan voorkomen dat een bepaalde dienst niet wordt geleverd zoals je van te voren had verwacht. De kwaliteit valt tegen. Om te voorkomen dat dit het geval is, kan er een Service Level Agreement, ook wel SLA, worden opgesteld. De leverancier kan erop worden afgerekend als hij niet de gedetailleerd afgesproken dienst levert. Bovendien is de afnemer ook precies op de hoogte van de invulling van de overeenkomst en de kosten van de diensten die hij inkoopt.

Voor sommige verhoudingen liggen afspraken ingewikkelder dan normaal gesproken. Met een SLA worden de partijen als het ware gedwongen om goed na te denken over bepaalde keuzes en werkzaamheden om de kwaliteit te waarborgen. Er wordt daarmee ook voorkomen dat er bepaalde discussies ontstaan. Met een SLA weet je wat je aan elkaar hebt, maar ook wat je kan verwachten. De prestaties en kwaliteiten zijn helder vastgesteld.

Een SLA is bekend binnen de ICT, maar ook binnen andere dienstverleningen is het een belangrijk onderwerp. Het hangt dan ook af van de leverancier of dienst wat er in wordt beschreven. Onderwerpen die er aan bod kunnen komen zijn de omschrijving van de dienst, de levertijd, tarieven, meting van de dienst, rapportage en eventuele sancties bij het niet nakomen van afspraken.

Wil jij zekerheid hebben in niveaus van dienstverlening en kwaliteit?

Neem dan contact op met Lars Krooshof.

Lars Krooshof

Lars Krooshof

Andere Zakelijke contracten

Licentieovereenkomst

Met een licentieovereenkomst zorg je ervoor dat anderen gebruik mogen maken van een intellectueel eigendomsrecht zonder dat het eigendomsrecht overgaat. Door middel van een overeen...

Overig

Wij kunnen je helpen met alles wat juridisch op papier gezet kan worden. Staat er een contract niet op onze website? Dan komt dat omdat er simpelweg geen ruimte is om alles op te n...

Geheimhoudingsverklaring

Bepaalde informatie is vertrouwelijk en dient geheim te blijven. Vaak gaat dit samen met een zakelijk belang waarbij bijvoorbeeld vertrouwelijke informatie niet bij een concurrent...
Download whitepaper