Service Level Agreement
Het kan voorkomen dat een bepaalde dienst niet wordt geleverd zoals je van te voren had verwacht. De kwaliteit valt tegen. Om te voorkomen dat dit het geval is, kan er een Service Level Agreement, ook wel SLA, worden opgesteld. De leverancier kan erop worden afgerekend als hij niet de gedetailleerd afgesproken dienst levert. Bovendien is de afnemer ook precies op de hoogte van de invulling van de overeenkomst en de kosten van de diensten die hij inkoopt.
Voor sommige verhoudingen liggen afspraken ingewikkelder dan normaal gesproken. Met een SLA worden de partijen als het ware gedwongen om goed na te denken over bepaalde keuzes en werkzaamheden om de kwaliteit te waarborgen. Er wordt daarmee ook voorkomen dat er bepaalde discussies ontstaan. Met een SLA weet je wat je aan elkaar hebt, maar ook wat je kan verwachten. De prestaties en kwaliteiten zijn helder vastgesteld.
Een SLA is bekend binnen de ICT, maar ook binnen andere dienstverleningen is het een belangrijk onderwerp. Het hangt dan ook af van de leverancier of dienst wat er in wordt beschreven. Onderwerpen die er aan bod kunnen komen zijn de omschrijving van de dienst, de levertijd, tarieven, meting van de dienst, rapportage en eventuele sancties bij het niet nakomen van afspraken.
Wil jij zekerheid hebben in niveaus van dienstverlening en kwaliteit?
Neem dan contact op met Lars Krooshof.

Lars Krooshof

"Vanwege de uitgebreide expertise, goede service en persoonlijke klik met Waterdicht kunnen we snel schakelen wanneer de situatie daarom vraagt."

“Mede door de snelheid en de goede communicatie mogen wij ons tevreden klant van Waterdicht noemen! Ook bij vragen zijn ze altijd bereid je te woord te staan...

“Waterdicht, het sprak mij direct aan, creatief en professioneel. Ik ben goed en snel geholpen met mijn vraag en in de toekomst weet ik bij wie ik wederom aa...

''De laagdrempelige en persoonlijke communicatie in combinatie met de krachtige expertise zorgden voor een hele fijne samenwerking. Alle documentatie voelt n...
‘Juridische nazorg en up to date blijven is voor ons heel belangrijk. Bij Waterdicht snappen ze dit en zorgen ze hiervoor.’

"Waterdicht heeft ons vlot en deskundig geholpen bij het actualiseren van onze algemene voorwaarden. Zeker aan te bevelen!"

"Het contact met de partners gaf meteen het vertrouwen dat dit in goede handen was omdat ze direct in staat waren de kennis die ze hebben toe te passen."
...
"Waterdicht werkt snel, duidelijk en professioneel. De uitleg is in voor ons begrijpelijke taal, wat bij andere organisaties nog weleens anders is gebleken....
"Creatieve concepten voorzien we altijd van een fijnscherpe onderbouwing. Daar houdt het niet op, want onze algemene voorwaarden en juridische details zijn m...

"De transparante aanpak en goede adviezen maakt dat Waterdicht voor mij een duurzame partner is geworden, waar ik kan vertrouwen op een multidisciplinair tea...

"Simpel, duidelijk en snel. Zoals het hoort. Zeer tevreden met de dienstverlening van Waterdicht!"
Michael Versluis (CEO...


“De juristen van Waterdicht maken complexe documenten begrijpelijk én leggen je uit hoe je ze kunt toepassen. Ze denken mee met op maat gemaakte wensen, reag...

"Super tevreden! Snelle intake, gedegen contract en prima prijs/kwaliteit. Persoonlijk en ook zakelijk."

“Waterdicht is een betrouwbare organisatie, denken met je mee en zoeken naar een volledige service. Zowel voor het opstellen van een contract als het control...

"Waterdicht heeft Frankwatching geholpen met het up to date krijgen van onze algemene voorwaarden. Het contact was informeel en tegelijk ook professione...

''Naast de inhoudelijke kennis waren de prijs en flexibiliteit voor ons de redenen om voor Waterdicht te kiezen. De prijs / kwaliteit verhouding was voor Aud...

“Waterdicht weet hun diepgaande juridische kennis ontzettend goed te vertalen naar begrijpelijke mensentaal voor ondernemers zoals mijzelf.”